Technik informatyk z innowacjami: e-sport, bezpieczeństwo państwa w cyberprzestrzeni
Technik informatyk z innowacjami: e-sport, bezpieczeństwo państwa w cyberprzestrzeni
Innowacja e-sportowa:
Sport elektroniczny (e-sport, ang. electronic sports) – forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe. Rywalizacja między zawodnikami (graczami) odbywa się zarówno w formie rekreacyjnej, jak i na turniejach gier komputerowych (zjawisko pro-gamingu).
To ciekawe połączenie dwóch wyrazów, które na pierwszy rzut oka mogą się wykluczać. Bo sport kojarzy się z ruchem i aktywnością fizyczną, a nie z siedzeniem przed komputerem.
Tymczasem w e-sporcie trzeba wykazać się lotnością umysłu, stosowaniem taktyki i wyobraźni przestrzennej oraz refleksem.
Jakie zdobędziesz umiejętności, będąc na tej specjalności:
- Umiejętności świadomego korzystania z komputera, grania i trenowania gier e-sportowych;
- Wsparcie pedagogiczno-psychologiczne niedopuszczające do uzależnienia od komputera;
- Umiejętności komunikacji społecznej prowadzonej w języku polskim i angielskim;
- Umiejętności współpracy w grupie;
- Umiejętności organizacji pracy indywidualnej i zespołowej;
- Doskonalenia myślenia przestrzennego, wielowątkowego;
- Umiejętności radzenia sobie ze stresem i pracą pod presją;
- Wyszkolenia indywidualne ruchowe i taktyczne;
- Nauki prowadzenia gry.
Uczniowie w trakcie nauki na tej specjalności mają możliwość zdobycia dwóch kwalifikacji:
- EE.10. Montaż, uruchamianie oraz utrzymanie urządzeń i sieci teleinformatycznych,
- EE.11. Administrowanie sieciowymi systemami operacyjnymi i sieciami komputerowymi.
Zawód: Technik informatyk
W trakcie nauki przeprowadzone są dwa egzaminy przed OKE na kwalifikacje
- EE.08. - Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci
- EE.09. - Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych
Program nauczania dla zawodu technik informatyk uwzględnia aktualny stan wiedzy o zawodzie ze szczególnym zwróceniem uwagi na nowe technologie i najnowsze koncepcje nauczania. Program uwzględnia także zapisy zadań ogólnych szkoły i umiejętności zdobywanych w trakcie kształcenia w szkole ponadpodstawowej umieszczonych w podstawach programowych kształcenia ogólnego, w tym:
- Umiejętność zrozumienia, wykorzystania i refleksyjnego przetworzenia tekstów, prowadząca do osiągnięcia własnych celów, rozwoju osobowego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa;
- Umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym;
- Umiejętność wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów, a także formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody lub społeczeństwa;
- Umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych;
- Umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi;
- Umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji;
- Umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się;
- Umiejętność pracy zespołowej.